torsdag den 11. april 2013

Forvent notitser - notits: nye udgivelser opsnappet under overfladen.

Forvent notitser den næste tid. Der skal ske noget, men der er slet ikke tid. Jeg kan dog sige, at der er anmeldelser på vej. Der er havnet bøger i postkassen, og så skal der jo anmeldes.
Jeg dappede lidt rund på kommunens sider forleden, og i de tidligere tildelinger fra Kulturudviklingspuljen fandt jeg, at nogle digtere havde fået afslag. Men nogle havde også fået tilsagn.

Og er disse afslag og tilsagn  om økonomisk støtte ikke de tidligste smagsdomme, et værk kommer ud for?

Er de legitime som smagsdomme?

Jeg opsnappede, at Carsten René Nielsen skriver på en digtsamling ved navn Tingenes natur.

De indsendte prøver på prosadigtene forekommer Kunstrådet at være sprogligt vitale og interessant perspektivforskydende. 

Sådan lød det. Tydelig vurdering af materialet af en umiddelbar kompetent person. Der selvfølgelig alt for meget at sige, men... og...

Jeg opsnappede, at Bjørn Rasmussen er ved at skrive sin anden roman.

Tonen og sanseligheden i de medsendte tekstprøver er overbevisende. Det kræver ro og fordybelse at skrive en roman, derfor vil Kunstrådet gerne støtte med arbejdsro. 
Det er jo virkelig sympatisk sådan at sætte sig ind i kunstnerens hovedbrud over en roman. Bruddene kræver bandage.

Jeg gider ikke skrive, hvor mange stjerne henholdsvis Nielsen og Rasmussen fik tildelt. Det er vel ligegyldigt og ikke en del af smagsdommen?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar