torsdag den 1. marts 2012

Sørens bogudsalg

Jeg havnede, inden jeg havde fået set mig omkring, i den første boghandel. Jeg surfede uimponeret rundt, som den ekspert jeg er, og regnede ikke med at tabe en eneste krone. Men pludselig slog jeg højre fod imod et hjørne. Den var to gange større end mig, og jeg lod mig nu følge med uden modstand.
Da jeg endelig slap ud af byen var posen tung. I skrivende stund finder jeg disse titler frem fra skæbnens dyb:

Per Højlolt: Praksis 2 - groteskens område, Praksis 6 - salamanderen og andre blindgyder, Praksis 7 - hundekunstneren og andre blindgyder, Praksis 8 - album, tumult, Praksis 9 - det gentagnes musik, Turbo og Hans Henrik Mattesen. En monografi.


Uffe Harder: Skrivning


Mette Dalsgaard: Lad os blive som solen- Den russiske sølvalder 1890-1917


Kasper Støvring: Det etiske kunstværk - Villy Sørensens poetik og litterære kritik


Klaus Rifbjerg: Time out (2009!)

Per Aage Brandt: Fandango.Poesi (2008!)

Abu Rasul: Unfun


Inger Christensen: Evighedsmaskinen og Det malede værelse


Søren R. Fauth: Schopenhauers Filosofi


F.P. Jac: Usvækkede digte - Udvalgte digte 1976-2000


og Pablo LLambías: Kærlighedens veje og vildveje (2009!)

Jeg er egentlig overrasket over, hvor meget nyt, man kan få fat i. Llambías, Brandt og Rifbjerg er jo levende personer i dag og tilbyder os altså bud på egen tid. Nu! Andet er bare godt og spændende og skal læses, bruges til noget eller bare ligge og støve lidt (noget af det bøger gør allerbedst). Jeg er sikker på, at man også bør læse Christensens prosa (man læser jo almindeligvis hendes digte (Sommerfugledalen) og slider hårdt på dem og hende).

Men på den anden side, så har jeg brugt mine sparepenge for resten af måneden nu... og så kan man spørge sig selv, om man skulle have gjort det til at begynde med???

Ja, jeg har vel allerede svaret...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar